De ce website-ul tău este invizibil pe web? (Și cum să îl faci vizibil!)
Invizibil online? Nu ești singur!
Ești un creator de conținut, artist sau antreprenor care se luptă să fie văzut online? Ai impresia că munca ta se pierde în imensitatea internetului? Nu ești singur! Peste 90% din paginile web sunt practic invizibile pentru motoarele de căutare. (1) Dar există o soluție: înțelegerea „limbajului” web-ului – date structurate și metadate. Elemente esențial de integrat în creația și producția de conținut (text, imagini, video, film și alte formate media).
Conținut vizibil: Mai mult decât creativitate
În prezent, peste 50% din tot traficul către un site web provine din căutare organică pe motoarele de căutare comparativ cu traficul provenit din căutarea plătită (publicitate) și rețelele sociale. (2) Web-ul este o infrastructură digitală complexă, iar motoarele de căutare sunt ca niște bibliotecari care organizează informațiile. Pentru a fi „văzut” de aceste motoare de căutare, conținutul tău trebuie să vorbească limba lor: date structurate. Gândește-te la datele structurate ca la o etichetă detaliată pe un produs dintr-un supermarket. Cu cât eticheta este mai clară și mai completă, cu atât produsul este mai ușor de găsit de către clienți. Sau ca la o conversație.
Elemente cheie pentru un conținut vizibil
Iată câteva elemente de bază de care trebuie să ții cont:
- Metadatele: Acestea sunt informații suplimentare despre conținutul tău, cum ar fi numele autorului, data publicării, cuvintele cheie relevante și locația.
- Schema.org și Dublin Core: Acestea sunt standarde care ajută la structurarea datelor, ca niște dicționare pentru web.
- Analiza datelor: Urmărește performanța conținutului tău pentru a vedea ce funcționează și ce nu cu instrumente de data analytics.
- Optimizarea pentru motoare de căutare (SEO): Asigură-te că website-ul tău este ușor de navigat și că folosești cuvinte cheie relevante.
Exemple concrete:
- Pentru un artist vizual: Adaugă metadate la imaginile tale cu informații structurate despre titlu, dimensiuni, tehnica folosită, numele tau, materiale folosite (branduri), tema, subiect, locatie, anul creației.
- Pentru un producător de film: Include informații structurate despre filmul tău, cum ar fi regizorul, actorii, genul filmului, tema, subiect, sinopsis, logline, echipamente folosite (conexiune cu branduri), sponsori, limba filmului și a subtitrărilor, locații de filmare și locuri, costume și haine (conexiune cu branduri), data lansării.
- Pentru un antreprenor: Optimizează-ți website-ul cu informații structurate despre produsele sau serviciile tale, inclusiv prețuri, disponibilitate și recenzii.
Concluzie
Înțelegerea datelor structurate și a metadatelor este esențială pentru succesul online. Fiind o zonă de cunoaștere interdisciplinară, trebuie să înveți principii fundamentale și din domenii la care nu te-ai gândit sau de care nu știai, sau mai mult decât ai fi fost dispus. Nu doar pentru a ști ce întrebări să pui specialiștilor, dar și ca să știi tu cum să îți organizezi și aliniezi procesul de creație și de producție de conținut cu necesitatea de vizibilitate online.
Aceste elemente nu sunt doar „trucuri tehnice”, ci o parte fundamentală a alfabetizării digitale. Prin stăpânirea acestui limbaj, îți poți asigura că munca ta este vizibilă, accesibilă și apreciată de publicul tău. În videoclipul introductiv de mai jos vei găsi și răspunsul la întrebările „Unde să caut?”, „Ce să învăț?”.
Dacă te interesează să aflii mai multe și despre vizibilitatea videoclipurilor pe YouTube, citește și „Cum funcționează Algoritmul YouTube și cum poți să-l folosești în avantajul tău.„
Nu uita să te abonezi la canalul Visible You pentru mai multe perspective despre vizibilitate online și competențe digitale pentru mințile creative!
1 comment
680 de vizite
Mica Publicitate din Pan D'ora
Vremea în Pan D'ora este imprevizibilă. Ca o inimă îndrăgostită. Sau ca o minte prea curioasa. Anunțurile din Mica Publicitate nu sunt ce par a fi. Viața se confundă cu percepția, iar căutarea adevărului și a prietenilor este o aventură fără sfârșit. Trimite și tu un anunț!
Lasă un răspuns